W ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, że Elon Musk złożył ofertę przejęcia OpenAI za sumę 97,4 miliarda dolarów. Musk, wspierany przez grupę inwestorów, miał nadzieję, że przejęcie firmy pozwoli na powrót OpenAI do pierwotnej misji jako organizacji non-profit skupionej na bezpieczeństwie i open source.
Jednak dyrektor generalny OpenAI, Sam Altman, zdecydowanie odrzucił ofertę, wyrażając sarkazm w odpowiedzi na post Muska na platformie X. Altman stwierdził, że OpenAI nie jest na sprzedaż i zasugerował, że Musk może kupić Twittera za 9,74 miliarda dolarów, jeśli jest zainteresowany.
Konflikt między Muskiem a OpenAI trwa już od wielu lat. Musk oskarżył OpenAI o złamanie pierwotnych założeń organizacji i zbyt bliskie relacje z Microsoftem, co doprowadziło do rozpoczęcia procesu sądowego. W swojej ofercie Musk próbował zablokować przekształcenie OpenAI w podmiot nastawiony na zysk, co miałoby na celu zabezpieczenie kapitału potrzebnego do realizacji projektu Stargate.
Czy OpenAI zdołałoby utrzymać swoją niezależność i misję, czy Musk znajdzie inny sposób na wpływanie na rozwój firmy, to pytania, które mogą zostać rozwiązane w przyszłości.
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej. Jeżeli chcesz zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij „Zaakceptuj wszystkie”. Jeżeli natomiast chcesz, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Aby zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
Cookies podstawowe
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Cookies analityczne
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenie Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Cookies reklamowe
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji.
Cookies preferencje
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.